Založ si blog

Návrat

Možno som nikdy nemala prestať a možno som sa nikdy nemala nechať naviesť, aby som prestala. Dnes však viem, že ľudia, ktorí nevedia, že biely list papiera a pero ma vždy priťahovali, nemôžem nazvať priateľmi. Nie je predsa blízky ten, ktorý nevie o tvojej láske, na ktorú si časom zabudol. Lebo práca, lebo rodina, lebo žiaden voľný čas, lebo „JA“ už nie je prioritou? A tak ti iba poviem – skús dýchať za iných. Určite si povzdychneš a povieš: „Keby to šlo, odbremenil by som ich ťarchu, lebo ich veľmi ľúbim…“ No nemožno. A seba neľúbiš?

Kto si? Nehovor o tom, čo možno vidieť, ale o tom, čo si nosíš v sebe – nevypovedaný príbeh, túžby, sklamania, ciele, priority… Nikdy som netúžila písať knihy, romány, kuchárky. Prosto písať. I keď len pre seba. A možno len cítiť, že premýšľam. Že veci okolo mňa, ma niekedy nahnevajú a podnietia chytiť papier a pero do ruky. A potom zase v rytme všedných dní zabudnúť na tie momenty, ktoré mi vyčarili úsmev. A tak, keď niekto nevie zistiť, čo tvorilo tvoje „JA“, než ste sa stali „MY“, potom sa pýtam – prečo si ochotný za dotyčného dýchať? Prečo nerozvíjaš niečo, čo ťa kedysi tvorilo?

Ja dnes viem, že písanie ma robí slobodnou – slobodnou vo vzťahu ku mne. Lebo keď chceš dávať iným, musíš vedieť dať v prvom rade sebe. A keď chceš, aby ľudia vo vzťahu s tebou boli spokojní, musíš najprv spraviť spokojného seba. A je v princípe úplne jedno, čo je tou činnosťou – debata s priateľmi, šport, ručné práce, dobrá kniha, dobrý film… No ak to nemáš, je problém. Nie možno viditeľný, no citeľný. Skús sa aspoň na moment vrátiť k činnosti, ktorá ťa tvorila a pozoruj sa. Pozoruj zmeny tvojej nálady, zmeny tvojho správania a zmeny vzťahových vzorcov.

Znie to možno absurdne, no nie je nič jednoduchšie, ako sa obetovať pre človeka, ktorého ľúbime. Avšak, jediný s kým budeš na milión percent žiť až do smrti, si ty sám. Nie tvoja polovička, nie deti a ani tvoj obľúbený štvornohý maznáčik. TY SÁM. A tak keď zanedbáš tento najdôležitejší vzťahový vzorec, nezúr, keď to stagnuje aj inde. Buď sebec – v tej najsprávnejšej možnej miere – to ti prajem.

NR SR, protest

Pred parlamentom sa zišli stovky ľudí. Protestovali proti zásahom do kultúry i životného prostredia

16.04.2024 19:48

Poukázali na to, že vláda má vynakladať maximum úsilia, aby sa kľúčové piliere demokracie mohli rozvíjať slobodne, participatívne a udržateľne.

Izraelskí vojaci / IZ Armáda / Pásmo Gazy / Tank /

Izraelská armáda tvrdí, že zabila veliteľa Hizballáhu

16.04.2024 19:19

Tá uviedla, že jedno z jej lietadiel „zasiahlo a zlikvidovalo“ veliteľa Hizballáhu v oblasti Ain Ebel v Libanone.

munícia, 155

Slovensko sa zbierkou pripojilo k iniciatíve českej vlády na nákup munície pre Ukrajinu

16.04.2024 18:40

Do zbierky sa zapojilo už viac ako dvadsať krajín. Ako pripomenulo občianske združenie Mier Ukrajine, slovenská vláda sa pridať odmietla.

Rusko oteplenie záplavy Orenburg Tomsk rieka

Ruské úrady nariadili evakuáciu záplavami ohrozených lokalít na západe Sibíri

16.04.2024 18:20

Obyvatelia záplavami postihnutých regiónov sa sťažujú na nedostatok pomoci zo strany miestnych i federálnych úradov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 1231x
Priemerná čítanosť článkov: 1231x

Autor blogu

Kategórie

Archív